Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat că, până la sfârşitul anului 2016, încă 15 kilometri din viitoarea autostradă Lugoj – Deva vor fi daţi în folosinţă.
Planurile optimiste privind construcţia autostrăzii Lugoj – Deva, pe cele trei tronsoane care trebuiau finalizate în luna mai a acestui an, au fost date peste cap de întârzierile lucrărilor, de problemele de ordin tehnic apărute pe traseu şi de lipsa unor avize. Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a informat că până la finalul acestui an va fi deschisă traficului rutier o porţiune de 15 kilometri de autostradă, respectiv jumătatea din Lotul II aflată în şantier. Se va putea intra astfel pe autostradă înainte de localitatea Făget, undeva la patru kilometri după ieşirea din localitatea Margina. „Lucrările sunt acum gata spre sută la sută. Va fi gata în decembrie”, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNAIR. Până la sfârşitul anului 2017, potrivit informărilor oferite de conducerea CNAIR, se va putea circula pe toate cele trei loturi aflate în lucru în prezent, ale Autostrăzii Lugoj – Deva.
Situaţia lucrărilor pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se prezintă astfel:
Pe Lotul II al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, între Coşeviţa şi Traian Vuia, stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 28,6 kilometri are o valoare de 563 de milioane de lei, fără TVA, iar contractul a fost atribuit constructorilor de la Asocierea Salini Impregilo S.P.A. şi SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori) SA. Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 68 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectului este de 578 de milioane de lei, fără TVA. Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor este de 49 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit de Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.
Primul lot al autostrăzii A1 Deva – Lugoj, în valoare de 680 de milioane de lei, a fost deschis traficului rutier în seara de 23 decembrie 2013, când 17 dintre cei 27 de kilometri ai tronsonului au fost daţi în folosinţă.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.