Secţia feroviară Simeria – Hunedoara va fi preluată, de mâine, de societatea RCCF Trans, care are în plan îmbunătăţirea ofertei pentru hunedoreni. Reprezentanţii companiei spun că vor înlocui vechile garnituri de tren şi vor introduce, în cel mai scurt timp, o nouă rută de circulaţie pe calea ferată: Hunedoara – Simeria – Deva. Noii administratori ai secţiei promit că biletele de tren vor fi mai ieftine decât cele puse în vânzare de transportatorii rutieri.
Potrivit CFR, compania a organizat, în luna noiembrie, o licitaţie pentru închirierea mai multor linii de cale ferată. Astfel, secţiile Simeria – Hunedoara şi Lupeni – Livezeni au fost adjudecate de RCCF Trans. Câştigătoarea licitaţiilor se va ocupa atât de întreţinerea şi de paza infrastructurii, cât şi de salariaţii pe care sunt obligaţi, prin contractul de închiriere, să-i angajeze. Directorul S.C. RCCF Trans S.R.L., Sorin Bica, precizează că personalul care deserveşte în acest moment Gara Hunedoara (zece angajaţi la Hunedoara şi alţi cinci la Bârcea, potrivit reprezentanţilor CFR Călători) nu va fi disponibilizat, ci va fi transferat la compania amintită. Salariaţii gării speră şi ei ca noul operator să îşi onoreze promisiunile şi să îi păstreze pe toţi cei angajaţi aici, dar să menţină şi actuala valoare a salariilor, fără a opera tăieri. “Nu ştiu, deocamdată, dacă vom prelua şi gara în sine, mă refer la clădirea staţiei de călători din Hunedoara; este vorba despre închirierea, pentru exploatare, a secţiei de circulaţie Simeria – Hunedoara, pentru o perioadă de patru ani. Garniturile nu vor rămâne aceleaşi, ci vom veni cu trenurile noastre, automotoare sau rame electrice, depinde la ce se va preta secţia”, explică directorul societăţii, Sorin Bica.Transport mai ieftin şi mai rapid
Noii administratori ai secţiei Simeria – Hunedoara promit că biletele de tren nu vor fi scumpite, ba chiar vor fi mai ieftine decât cele puse în vânzare de transportatorii rutieri. “Intenţionăm să atragem călătorii care până acum au circulat cu autobuzele sau cu microbuzele. Preţurile nu vor fi majorate, pentru că este vorba de concurenţă şi, mai mult, acest lucru ne este interzis prin lege. În plus, vom analiza care au fost trenurile cerute de hunedoreni, dar care nu au circulat până acum şi le vom introduce noi”, adaugă Bica. Potrivit acestuia, şi programul de circulaţie al trenurilor va fi modificat, astfel încât să îi avantajeze pe hunedoreni. Deocamdată, de la Simeria la Hunedoara trenurile sosesc la orele: 05.10, 07.59, 11.00, 14.35, 15.23, 16.40, 20.22 şi pleacă, pe ruta Hunedoara – Simeria, la orele: 05.25, 08.14, 11.15, 14.50, 15.37, 17.20, 20.37. Între orele 20.37 şi 05.25 niciun tren nu mai pleacă, în acest moment, din Gara Hunedoara. Deocamdată, preţul unui bilet pe ruta Hunedoara – Simeria este 3,7 lei.
Tot de mâine va fi preluată în exploatare şi secţia Lupeni – Livezeni. RCCF Trans operează, din 2007, pe aproximativ 1.000 de kilometri de cale ferată în zona Banat, iar în toată ţara compania are peste 1.000 de angajaţi. Pe de altă parte, hunedorenii care călătoresc cu trenul au încă un motiv să fie optimişti. Tronsonul Simeria – Vinţu de Jos va fi reabilitat şi modernizat, în baza unui proiect în valoare de aproximativ 317 milioane de euro, finanţat majoritar (85 la sută) din fonduri europene. Autorităţile anunţă că în trei ani de la începerea lucrărilor, infrastructura feroviară va suporta viteze maxime de 160 de kilometri la oră pentru trenurile de călători şi 120 de kilometri la oră pentru marfare. Tronsonul Simeria – Vinţu de Jos face parte din Coridorul feroviar patru paneuropean. Lucrările vor fi executate de un consorţiu alcătuit din şase firme. Porţiunea de cale ferată care va fi reabilitată se întinde pe o distanţă de 44 de kilometri, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni. Proiectul include modernizarea gărilor, construcţia unui tunel între Simeria şi Orăştie, amenajarea a 11 poduri şi reabilitarea altor cinci.
Cel mai mare triaj de cale ferată
Potrivit datelor furnizate de Serviciul Transport Feroviar, în judeţul Hunedoara se află cel mai mare triaj de cale ferată din vestul României, cu o suprafaţă de peste 70 hectare şi 46 de linii de cale ferată. Pe calea ferată în judeţ operează, pe lângă operatorul privat pentru transportul de călători RCCF Trans, 12 operatori privaţi pentru transportul de marfă. Potrivit autorităţilor, judeţul nostru are ponderea cea mai mare în transportul de marfă din cadrul Regionalei C.F. Timişoara. Conform statisticilor, în judeţul Hunedoara au circulat, anul trecut, în fiecare zi, 119 trenuri de călători. Dintre acestea opt au fost Inter City, două Euro Night, patru rapide, 24 accelerate şi 81 personale, la care s-au adăugat şi patru garnituri ale operatorilor privaţi. În ceea ce priveşte transportul de marfă, aproximativ 100 de marfare au sosit, au tranzitat sau au fost formate zilnic în judeţ în 2011.
ar fi foarte bine pentru calatori, nu ar mai plati acele preturi mult prea mari, 6 lei pana la deva… e foarte mult
DA. 4.4 lei la Deva direct, fara schimbare in Simeria. Super