Eliminarea celor 102 taxe şi-a făcut efectul electoral şi acum, după abolirea lor, Guvernul caută să le înlocuiască ca să acopere deficitul care ameninţă bugetul. De exemplu, în locul timbrului de mediu, şoferii vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraşele mari. Este o variantă, deocamdată, în lucru, dar deja, nemulţumirea creată de faptul că vechile taxe apar sub noi forme se adânceşte şi mai mult din cauza sistemului incomod în care acestea vor trebui plătite. Ministerul Mediului spune că pregăteşte un mecanism inspirat din practica altor ţări europene, unde – în funcţie de norma de poluare – unele maşini trebuie să plătească o taxă, pentru a intra în anumite zone din marile aglomerări urbane.
Prin acest sistem, Guvernul încearcă să reducă circulaţia maşinilor second-hand
“Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş.
Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă si va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o ‘zonare’ a Bucureştiului”, au arătat sursele autorizate la solicitarea mass-mediei economice.
Pentru implementarea noii măsuri va fi nevoie ca Registrul Auto Român să se doteze cu echipamente de măsurare a noxelor şi a emisiilor de CO2, iar acest lucru va dura. În plus, încă nu se ştie ce înseamnă “oraş mare”. Adică, plăteşti dacă intri în Cluj cu maşina, dar dacă vrei să intri în Deva se plăteşte vreo taxă sau nu?
Soluţia nu este oricum pe placul şoferilor. Una din cauzele nemulţumirii este sistemul cu sticker. Cine a încercat măcar o dată în viaţă să dezlipească de pe parbriz o vignetă ştie câtă bătaie de cap înseamnă asta.
Timbrul de mediu a dispărut de la 1 februarie, după ce Curtea de Justiţie a Uniunii Europene l-a declarat ilegal. După eliminarea taxei, numărul maşinilor second-hand aduse din import a explodat.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.