Castelul Corvinilor, „momeală” pentru turiştii europeni

Articolul a fost vizualizat de 1,068 ori

MARE

Castelul Corvinilor a reprezentat România la Târgul Mondial de Turism de la Paris. De altfel, o imagine cu castelul din Hunedoara a apărut chiar la intrarea în unul dintre cele mai importante saloane de turism din lume. Este unul dintre factorii care au dus la decizia autorităţilor judeţene: Castelul Corvinilor va fi promovat agresiv. Strategia celor de la Agenţia de Dezvoltare Economică Hunedoara ia monumentul ca punct central pentru promovarea turismului şi atragerea vizitatorilor în judeţ.

 
O delegaţie a Consiliului Judeţean a participat recent la cel de-al 42-lea Salon Mondial de la Paris, desfăşurat între 16 şi 19 martie, unde standul României a atras atenţia vizitatorilor încă de la intrare: „Am constatat că există un interes deosebit la nivel naţional şi internaţional pentru Cas­telul Corvinilor, iar, la acest târg de la Paris, monumentul a fost imaginea României. Chiar la intrarea în salon era un poster foarte mare cu imaginea cas­telului şi asta ne-a stârnit sentimentele de mândrie. Ne-am dat seama că sun­tem bine reprezentaţi la nivel mondial, nu ne-am aşteptat ca imaginea Ro­mâniei să vină tocmai din judeţul Hunedoara, deşi oficialii ne-au promis că vor acorda zonei noastre o atenţie aparte. Invitaţia pentru a participa la târg a venit de la Ministerul Turismului şi conducerea Consiliului Judeţean a decis că este bine să mergem pentru a vedea ce trebuie să facem pe viitor pentru a participa direct la un astfel de târg”, spune Radu Barb, directorul Agenţiei de Dezvoltare Economică Hunedoara (ADEH).

targ 2016
„Ţara dintre Carpaţi” în presa din Hexagon
Cu castelul tronând impozant la intrarea în pavilionul de la Porte de Versailles, apoi cu un stand cu tradiții și obiceiurile locale, România a fost în preferințele vizitatorilor: „România a fost destinaţia „pusă în lumină” în timpul celor patru zile ale Salonului Mondial de Turism: o ocazie pentru vizitatori să descopere şi câteva dansuri tradiţionale ale ţării dintre Carpaţi”, scria Tour Hebdo, „portalul pro­fesioniştilor în călătorii”. În cifre, târgul a însemnat 700 de expozanţi, 500 de destinaţii, 130 de mii de vizitatori, dar a fost şi ocazia pentru cei implicaţi în domeniu să asiste la nenumărate evenimente. De exemplu, a fost lansată aplicaţia mobilă „Ex­plorează România”. Potrivit presei franceze, standurile Spaniei, Cubei, Croaţiei şi Portugaliei au obţinut aprecierea multor vizitatori interesaţi de destinaţiile prezentate: „Japonia a făcut parte, la fel precum Cuba, Statele Unite şi România din destinaţiile „focus” ale SMT din acest an”, scrie Tourmag.com.
Judeţ, caut identitateevantai (3)
De fapt, România a fost inclusă în categoria „destinations tendances”, după ce numărul turiştilor francezi care au vizitat ţara noastră a crescut cu peste 50% în ultimul an. Destinaţiile turistice ale ţării, inclusiv Castelul Corvinilor, au fost prezentate şi în revista dis­tribuită gratuit de organizatorii eve­nimentului. Pe cei 100 de metri pătraţi, alături de Biroul de Promovare şi Informare Turistică de la Paris al ANT, la standul României au participat so­cietăţi – agenţii de turism, tour-o­per­a­tori, hoteluri, companii aeriene şi au­torităţi judeţene care au susţinut des­tinaţiile de vacanţă moderne. Direc­torul ADEH, Radu Barb, spune că, după ce a vizitat târgul şi a luat cunoştinţă de preferinţele europenilor, decizia este clară – Castelul Corvinilor este obiectivul cu cele mai mari şanse de a atrage străini în judeţ. „Nouă ne este foarte clar că turiştii străini sunt interesaţi de Castelul Corvinilor şi judeţul a fost inclus în mai multe oferte. Sincer, mie mi s-a părut că standul judeţului Hunedoara a arătat mai bine la Bucureşti decât standul României la Paris, iar a doua impresie este că Târgul Naţional de Turism a arătat mult mai bine decât cel mondial. Se făcea ciocolată, se vindeau prăjituri, erai invitat să deguşti tot felul de bunătăţi, mâncăruri tradiţionale,  cam ce a avut şi judeţul la Bucureşti. A fost foarte bine că am mers, pentru că am văzut cum se poziţionează turismul hunedorean, unde ne aflăm. Am purtat discuţii cu persoane care fac turism la nivel mondial, care ne-au spus sincer ce le interesează „Mergem la Braşov să vedem castelul lui Dracula!” Eu credeam că putem discuta pe oferte, posibilităţi. Nu, ei sunt atrași dacă le prezinţi ceva unic, ceva ce nu pot vedea în altă parte. Au nevoie de o poveste frumoasă. De ce ai alege Castelul de la Hunedoara când ai 20 de castele pe Valea Loirei? Noi trebuie să avem o identitate şi lucrurile, în ceea ce priveşte turismul în judeţ, trebuie luate din urmă, trebuie să existe o bază solidă de date, de informaţii, de imagini”, spune şeful ADEH.
foto 1
Aplicaţie pentru turişti
De ceva vreme cei de la Agenţia de Dezvoltare Economică lucrează la o aplicaţie după modelul Google Maps. Aplicaţia va putea fi accesată gratuit şi cu ajutorul ei poţi să cauţi şi găseşti trasee, detalii despre monumente, dar şi posibilităţi de cazare. Turismul poate aduce bani buni judeţului: „Noi avem în obiectul de activitate tocmai acest lucru: dezvoltarea turismului. Credem că este una dintre ramurile care poate salva judeţul Hunedoara şi, din fericire, avem multe puncte de atracţie turistică. Acum punem la punct un site de Internet pe care, sper eu, îl vom termina în cel mult două luni de zile şi suntem destul de avansaţi în munca la acest proiect. Am pus la punct o hartă, cu toate punctele de interes turistic, vrem să le identificăm pe toate, ne deplasăm în teren şi facem documentare – fotografiem şi filmăm şi facem ce trebuie pentru ca turismul hunedorean să ajungă acolo unde îi este locul. Vrem ca turismul să contribuie cu adevărat la dezvoltarea judeţului”, spune Radu Barb. Harta va putea fi accesată de pe site-ul judeţului Hunedoara şi va putea fi accesată atât cu ajutorul telefoanelor mobile, dar şi de pe calculatoare ori tablete, adaugă directorul agenţiei: „Folosirea acestei hărţi este simplă – fiecare punct de interes este reprezentat pe o hartă precum cea Google Maps, pentru ca navigarea să fie uşoară.

FOTO 2

Va fi o hartă accesibilă tuturor, nu este ceva particularizat, ci foarte viabil. Un punct turistic este însemnat pe această hartă şi detaliat cu informaţiile necesare turiştilor, are ruta pe care te poţi deplasa, care îţi arată inclusiv numărul de kilometri şi drumurile exacte care te duc acolo. Această hartă va conţine şi trasee turistice şi nu este vorba de traseele montane, ci tururi pe care noi le vom propune vizitatorilor – ce poţi face trei zile în judeţ. Noi lucrăm acum pe Ţara Zarandului şi harta te duce, de exemplu, de la Şoimuş, de pe autostradă, pe DN76, te îndreaptă către Muzeul Aurului şi alte puncte de atracţie din zonă, precum Gorunul lui Horea, Casa Memorială Avram Iancu din Baia de Criş, Casa Memorială Crişan, Rezervaţia Măgurile Băiţei şi multe altele. O să avem tot ceea ce înseamnă turism – agenţi economici, posibilităţi de cazare şi legendele zonei respective.” Sunt identificate până acum 30 de puncte de interes : „După ce afli ce vrei să vezi, intri pe hartă şi găseşti traseul şi harta te poate duce dintr-un punct stabilit „A” într-unul „B”, precum un GPS, care te duce pe cea mai apropiată rută şi îţi spune şi timpul în care ar trebui să fii la destinaţia respectivă, destinaţie pentru care noi îţi spunem programul de vizitare şi facilităţile din zonă”. Practic, cu ajutorul acesteia îţi poţi contura singur traseul, având la îndemână toate informaţiile necesare.

 

About Laura Oană