ANAF devine interactiv prin Spaţiului Privat Virtual (SPV)

Articolul a fost vizualizat de 824 ori

ANAF

Spațiului Privat Virtual (SPV) este un serviciu pus la dispoziția per­soanelor fizice de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, persoanele fizice pot alege să pri­mească, prin intermediul acestui serviciu, acte administrative fiscale emise în formă electronică de Fisc, precum și alte documente. La rândul lor, contribuabilii pot transmite, prin intermediul SPV: declarațiile fiscale, contractele de cedare a folosinței bunurilor, precum și di­v­er­se cereri sau sesizări.
ANAF a anunțat că Spațiul Privat Virtual ar urma să fie disponibil în scurt timp și contribuabililor persoane juridice și entități fără personalitate juridică. Fiscul a anunțat din ianuarie extinderea serviciului către firme, însă în prezent se lucrează la aplicația care va fi utilizată de acestea pentru ac­cesarea serviciului. Potrivit ANAF, Spațiul Privat Virtual este disponibil utilizatorilor 24 de ore din 24, fără ca aceștia să mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișee. Contribuabilii care se în­registrează cu un cont în Spațiul Privat Virtual trebuie să fie, însă, atenți și să-l verifice periodic, întrucât toate actele fiscale transmise de ANAF unei persoane în acest mod sunt considerate ca fiind comunicate oficial în termen de 15 zile de la data transmiterii. Ser­viciile oferite prin intermediul Spațiului privat virtual sunt: depunerea declarațiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fără a fi necesară printarea for­mularelor, deplasarea la sediul orga­nului fiscal sau la oficiul poștal, achizi­ționarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate; solicitarea și elibe­rarea adeverințelor de venit electronice care constituie documente originale în formă electronică; solicitarea și elibe­rarea certificatelor de atestare fiscală electronice care constituie documente originale în forma electronică; vizua­lizarea sumelor datorate în baza decla­rațiilor și încasărilor înregistrate, res­pec­tiv a deciziilor de impunere emise de ANAF. Tot aici pot fi găsite contu­rile de trezorerie unde se pot plăti aceste sume și se poate tipări Nota de plată către trezorerie; confirmarea înca­sării sumelor plătite după înregistrarea în SPV, indiferent de modalitatea în care s-a făcut plata (ordin de plată, numerar la ghișeul Trezoreriei, mandat poștal la oficiile Poștei Romane, virament în contul tranzitoriu al MFP), precum și a compensărilor/ restituiri­lor făcute de ANAF; primirea deciziilor de impunere emise de ANAF după data înregistrării în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea la ghișeu sau la ofi­ciul poștal; verificarea sumelor aferente contribuțiilor de asigurări sociale de­clarate de către angajator.

Unde se face înregistrarea
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se poate face accesând www. anaf.mfinante.gov.ro secțiunea Servicii Online – Serviciul Înregistrare/înrolare persoane fizice. Aprobarea contului de utilizator se realizează: online, prin completarea unui număr de înregis­trare a unei decizii emise de ANAF (nu implică deplasare); la ghișeu, ceea ce implică deplasarea la orice unitate fiscală (cu actul de identitate și cu numărul de înregistrare primit) pentru validarea înregistrării în cel mult 10 zile.

About Administrator