Micilor comercianţi de la parterul blocurilor, ale căror afaceri au fost drastic lovite de apariţia supermarket-urilor, le este oferită o soluţie de reabilitare chiar din partea unui mare retailer. Metro Cash & Carry, cel mai mare retailer din România, a lansat de curând franciza “La Doi Paşi”, brand care reuneşte magazine de proximitate, deţinute de micii comercianţi independenţi.
Practic, retailerul oferă revânzătorilor (comercianţilor) instruire şi consultanţă privind alcătuirea sortimentelor, monitorizarea preţurilor, dar şi asistenţă pentru activitatea de marketing. În plus, la fiecare două săptămâni, Metro publică broşuri publicitare şi promovează selectiv produsele proaspete, precum şi cele marcă proprie. Fiecare magazin are circa 1.500 de produse.
Potrivit www.wall-street.ro, magazinele de bloc şi chioşcurile care vor încheia un contract de franciză cu lanţul german de magazine cash&carry vor trebui să îşi remodeleze magazinele după un concept stabilit împreună cu Metro Cash & Carry şi să le denumească “La Doi Paşi.”
Cât mai multe magazine
La întrebarea câte magazine vreţi să se implice în acest proiect, reprezentanţii comerciantului german au răspuns: “În funcţie de puterea de absorbţie a pieţei şi ţinând cont că ne adresăm celor 70.000 de magazine tradiţionale existente pe piaţa autohtonă, putem spune că vedem potenţialul mare pe care-l poate oferi piaţa din România, privind acest concept de franciză”.
Oficialii Metro Cash & Carry nu dau detalii despre contractul de franciză, cum ar fi taxa pe care o achită francizaţii. Acest proiect este lansat într-o perioadă în care cifra de afaceri a companiei a fost afectată de situaţia economică dificilă şi de scăderea consumului, astfel că Metro Cash & Carry a pierdut în ultimii patru ani vânzări de 400 mil. euro.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.