Chiar în ziua în care urma să se anunţe componenţa noului Guvern, format de USL, ministrul transporturilor, Alexandrul Nazare (PDL), aflat încă în exerciţiu, a ţinut neapărat să viziteze din nou câteva puncte de pe traseul autostrăzii Nădlac – Arad – Timişoara – Deva – Sibiu. Ajuns la Deva, deşi aflat în ultimele zile de mandat, ministrul a încercat să pună din nou presiune pe constructori pentru a-şi respecta termenele de execuţie a lucrărilor.
De data aceasta Alexandru Nazare a venit anunţat, şi nu “incongnito” cum a făcut-o ultima dată, cu aproximativ o lună în urmă, când, nemulţumit de primirile pe stil ceauşist, a dorit să încerce să verifice cum stau lucrurile cu adevărat pe şantiere.
Chiar dacă vizita a fost una anunţată, de la “festivităţi” au lipsit politicienii locali, Niciunul n-a mai fost interesat să se pozeze alături de un ministru aflat oricum pe picior de plecare. Nu a lipsit însă cisterna care a stropit drumul de şantier aşa încât ministrul să nu fie deranjat de praful ridicat de maşinile din coloană. Ghinion însă, Alexandru Nazare a ajuns la podul de la Simeria (cel mai lung pod rutier construit după Revoluţie în România, de 720 de metri) şi a dorit să vadă mai întâi alte puncte ale investiţiei, aşa că a dispus un alt traseu decât cel pregătit cu soluţia universală anti-praf: apa.
Bugetul nu-şi permite susţinerea lucrărilor
Alexandru Nazare a declarat că vizita de marţi, care a mai inclus şi o incursiune pe lotul Timişoara – Lugoj al aceleiaşi autostrăzi, a avut ca scop creşterea presiunii pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o pună pe constructorii angrenaţi în proiect.
El le-a reamintit constructorilor faptul că este foarte important să-şi respecte termenele de finalizare pe care ei le-au avansat cu câteva luni în urmă: “Ar fi o premieră, aici, să avem o lucrare finanţată prin programul ISPA, finalizată înainte de termen. Este important să se poată circula pe această porţiune în octombrie, iar toate lucrările să fie gata până la finele acestui an, mai ales că această porţiune este finanţată printr-un memorandum ISPA pentru a cărui prelungire s-au făcut eforturi importante. Oricare ministru ar veni la transporturi ar avea de înfruntat aceleaşi presiuni tocmai pentru că, România, anul viitor, nu-şi va permite să finanţeze de la bugetul de stat această lucrare”.
Reprezentanţii celor două companii spun că, la ora actuală, autostrada, per ansamblu, este construită în proporţie de 33 la sută, dar adaugă că majoritatea fazelor dificile ale lucrării au fost depăşite, iar în această vară vor lucra pe trei schimburi cu peste 1000 de oameni şi 620 de utilaje.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.