Administratorii firmelor hunedorene nu au ridicat nici până acum carnetele de muncă ale angajaţilor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara (ITM), deşi termenul limită stabilit prin lege era data de 30 iunie 2011. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, în arhiva ITM se mai găsesc şi acum peste 15.000 de carnete de muncă. Acestea ar trebui să ajungă la angajatori, la titulari sau la împuterniciţii legali ai acestora.

Inspectorii ITM Hunedoara sunt nevoiţi să se îngrijească de 15.000 de “cărţi de muncă” nerevendicate încă
În cazul angajatorilor care au obţinut aprobarea de a păstra la sediul firmei carnetele de muncă ale angajaţilor, reprezentanţii ITM trebuie să contrasemneze toate înscrisurile. Decizia de a renunţa la arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă din ţară a fost luată pentru eficientizarea activităţii instituţiilor. În plus, odată cu returnarea carnetelor, evidenţa relaţiilor de muncă se face doar electronic: atât contractele de muncă, precum şi statele de plată se transmit online, prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor (REVISAL). Ca urmare a eliminării carnetelor de muncă şi înlocuirii vechiului sistem, ITM Hunedoara a renunţat să mai perceapă plata comisionului de 0,75 la sută din fondul lunar de salarii angajatorilor pentru completarea şi arhivarea carnetelor de muncă şi 0,25 la sută din acelaşi fond, pentru verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor făcute de angajatori, aşa că aceştia fac şi o mică economie în ceea ce priveşte cheltuielile pentru salarii.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.