“Mii de litri de apă au fost împărţite populaţiei”, ne spune Raluca Stroia, în Glasul Hunedoarei. Bineînţeles, în articol era vorba despre caniculă şi măsurile luate de autorităţi pentru ca inconştienţii care ies la plimbare când afară sunt 60 de grade să nu moară. Îmi imaginez că şi ziaristei i-a fost foarte cald în ziua aceea, prin urmare, nu a mai stat să se gândească dacă “litri de apă […] împărţite” sună bine sau ba.
În acelaşi articol, autoarea citează: “«Oamenii de la piaţă au venit să ia multă apă şi ţiganii, care au fost primii», a precizat un reprezentat al unui cort de prim ajutor, Adrian Dina”. Cum, doamne, iartă-mă, să-l numeşti “reprezentant al unui cort”?!
Oare de când a devenit obligatoriu pentru unii ziarişti să spună tot încă din titlu? Înţeleg să îmi dai cât mai multe detalii despre articolul pe care urmează să-l citesc, ca să mă determini să-l parcurg pe tot, dar de aici şi până la “«Marea asfaltare» de la Hunedoara e îngreunată de lipsa asfaltului. PROBLEMELE UNUI PROIECT CARE VA SCHIMBA FAŢA HUNEDOAREI!” parcă-i cale cam lungă. Responsabil pentru porcăria de mai sus este Daniel Guţă, iar articolul a apărut pe site-ul Ziarului Hunedoreanului. Nu ştiu dacă şi în ediţia tipărită e la fel de lung.
Şi tot din articolul lui Daniel Guţă, plângerea unui hunedorean: “«Unde au fost pasaje pietonale, s-au făcut parcări, iar acum nu mai pot traversa pe acolo?»” – omul se întreabă sau afirmă?
Carmen Cosman şi-a uitat virgulele acasă: “Te slăvim pe NET conducător iubit ! Năstase, omagiat pe Facebook, mai ceva ca la Cântarea României”. Aşa cum bănuiesc că vă imaginaţi, acesta este un titlu de articol publicat tot pe site-ul Ziarului Hunedoreanului.
Încă una din Ziarul Hunedoreanului: “Înlăturarea devine plauzibilă după ce, omul de încredere al primarului […] a demisionat din fruntea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate”. După “după ce” nu punem virgulă, stimată Monalise Hihn!
“«Bac» dezastruos, admitere de vară, aproape compromisă”, scrie Diana Mitrache, în Servus Hunedoara. Păi dacă ziariştii de-abia reuşesc să pună virgulele unde trebuie şi folosesc cuvinte pe care nu le înţeleg (nu e cazul aici), ce aşteptări să mai avem de la absolvenţii de liceu?
Atât, pentru săptămâna asta. Să corectaţi bine, că de săptămâna viitoare intru din nou în pită şi în textele voastre!
Nu stiam ca exista o regula generala privind LUNGIMEA titlurilor in stirile pe net! Daca te uiti la numarul de afisari stranse de articol, fata de piesele cu titluri mai seci, ai sa vezi diferenta.
Nu zic că există o regulă, dar când ai spus din titlu tot, cititorul nu mai e tentat să citească ştirea. Publicarea articolelor pe site-ul ziarului nu ar trebui să se facă cu gândul la unici şi afişări. Gândeşte-te că fiecare “unic” chiar este o persoană, un om căruia poate îi jigneşti inteligenţa cu titluri care încep/se termină cu “vezi foto”, “vezi video”, “click aici”. Atât de dobitoc să fie internautul român al anului 2012, încât să nu ştie că dacă vrea să vadă articolul trebuie să dea click pe titlu?
Nu o spun cu rautate, dar, no, avem pareri diferite .
Titlurile astea “spectaculoase” sunt un mod de a promova continutul articolului, de a-i atrage pe citititori. Nu spui totul in titlu, dar ii dai cititorului mai multe motive sa vrea sa vada ce se ascunde in spatele acestuia! Poate e mai mult marketing decat jurnalism, dar e ok, pe net!