Deşi majoritatea firmelor hunedorene au propria pagină de Internet, foarte multe dintre acestea nu s-au mulţumit cu atât ci figurează inclusiv pe Facebook. În topul hunedorean al reţelei de socializare sunt prezente companii din sectorul turismului, cluburi, dar şi… Bianca Drăguşanu.
Primele trei locuri în topul local al prezenţei în reţeaua de socializare sunt ocupate de două firme care activează în domeniul turismului, plus un magazin de îmbrăcăminte online. Prima în topul Facebook, potrivit statisticilor Facebrands, este o firmă din domeniul turismului: conacul Archia, din Deva, cu peste 21.100 de fani, fiind urmată imediat în clasament de magazinul DeepinVogue. Acesta este monitorizat de Facebrands abia de la sfârşitul lunii februarie, însă are deja 15.200 de fani, care l-au propulsat în top, pe locul secund. Cea de-a treia poziţie pe Facebook este ocupată de cel mai mare parc de distracţii şi aventură cu tematică militară din ţară: Arsenal Park, care are doar 6.000 de fani, adică mai puţin de jumătate din totalul celor care au dat „like” magazinului de îmbrăcăminte. Clasamentul este completat de Akcent the Best Music, dar şi de câteva cluburi din judeţ, printre care NRG din Orăştie, SizzleClub Hunedoara şi Collection Glam Club din Deva.
Bianca Drăguşanu, depăşită de un magazin de pescuit
Pe ultimul loc în Top Ten, pe criteriul prezenţei pe Facebook, se află nimeni alta decât Bianca Drăguşanu, care a adunat peste 2.700 de „like-uri”, o diferenţă uriaşă faţă de Inna, prima în topul românesc al reţelei de socializare, cu aproape 5.900.000 de fani. Oricum, controversata vedetă hunedoreană este depăşită de Aqualand Deva, dar şi de magazinul de pescuit online CarpFishingShop. De altfel, dacă topul hunedorean al Facebook este dominat de companiile cu activitate în domeniul turismului, situaţia stă cu totul altfel la nivel naţional. Primii în top sunt cântăreţii şi trupele, printre care Alexandra Stan, Edward Maya, Smiley, Dan Bălan sau Antonia, clasamentul fiind completat cu radiouri şi televiziuni naţionale. Reprezentanţii companiilor spun că, chiar dacă au site-uri proprii pentru firmele pe care le administrează, mai multă publicitate nu strică niciodată, mai ales dacă este vorba despre promovare electronică, aproape gratuită, în condiţiile în care nu e nevoie decât de o persoană care să creeze o pagină şi să aloce câteva minute pe zi pentru administrarea şi actualizarea ei. Ei adaugă că publicitatea online, fie ea gratuită sau nu, completează perfect – mai ales în rândul tinerilor – metodele de marketing tradiţionale: cărţi de vizită, pliante, calendare sau cataloage de prezentare.
Reprezentantul Arsenal Park, Petre Racoviţă, spune că, deşi nu se ocupă direct de publicitatea în mediul online, reţeaua de socializare Facebook este la modă, fiind accesată inclusiv de către cei aflaţi în căutarea unui loc unde să-şi petreacă vacanţa, aşa că o parte dintre turiştii care ajung la parcul de distracţii din Orăştie sunt tocmai dintre cei care au descoperit pe Facebook parcul de distracţii.
Poliţia, locul 31 pe Facebook
Conform Facebrands, printre companiile monitorizate nu se numără numai firme sau vedete, ci şi instituţii ale statului, cum este şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Hunedoara. „Suntem Compartimentul Prevenire din cadrul IPJ Hunedoara, specializat în prevenirea criminalităţii şi anchete sociologice. Citind pagina noastră, vei fi la curent cu informaţii utile şi recomandări avizate pentru siguranţa ta şi a bunurilor tale!”, se autodescriu poliţiştii. Listei i se adaugă afaceri din cele mai diverse domenii, de la acvaristică la plante de leac, fotografii, licee sau chiar clase de elevi hunedoreni, cum este cazul clasei a XII-a, promoţia 2011, de la Colegiul Naţional „Aurel Vlaicu”, din Orăştie. Din cele peste 17.600 de pagini înregistrate pe reţeaua de socializare la nivel naţional, peste 2.000 sunt afaceri locale, alte 800 sunt pagini de sănătate sau îngrijire personală, iar în jur de 700 sunt pagini de educaţie sau bloguri. În total, 4.900.000 de români au un cont pe Facebook, iar dintre aceştia peste 77.000 sunt hunedoreni.
Potrivit Facebrands, la secţiunea „Top creşteri” apare chiar preşedintele României, Traian Băsescu. El a reuşit să adune peste 165.000 de fani. Serviciul de monitorizare al paginilor Facebook în România urmăreşte, pentru paginile înscrise în sistem, numărul zilnic de accesări, afişând inclusiv evoluţia săptămânală a acestora. În acest fel „proprietarii” paginilor virtuale pot urmări traficul vizitatorilor în pagina lor, dar pot face şi comparaţii, pentru a-şi îmbunătăţi strategiile de marketing şi pentru a-şi creşte vânzările. Potrivit acestora, profilul clientului provenit de pe Facebook este acela al unei persoane cu venituri medii sau peste medie, cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.