La începutul acestei săptămâni, Mureşul a fost “cucerit” de mega-podul construit la Uroi pe tronsonul de autostradă Deva-Orăştie. Sectoarele de pod aflate pe cele două maluri ale râului au fost unite prin patru structuri metalice în greutate de 50 de tone fiecare, întreaga operaţiune derulându-se pe parcursul a trei zile.
50.000 de euro pe zi
Pentru ridicarea la 12 metri a celor patru grinzi imense, cei de la Strabag au închiriat din Austria o macara gigant, de 500 de tone, a cărei montaj la faţa locului a durat 24 de ore. Conform celor declarate de Karl Stelzer, managerul tehnic al proiectului autostrăzii din partea Strabag, costul de închiriere al macaralei a fost de 50.000 de euro pe zi.
Aproape gata
Potrivit sursei citate, montarea celor patru structuri metalice care traversează cursul de apă a fost ultima mare operaţiune în proiectul de construire a podului peste Mureş. Specialistul apreciază că în circa o lună de zile construcţia podului va fi finalizată, iar, în prima fază, utilajele şi maşinile echipelor care lucrează la autostradă vor putea circula pe el. Lucrările la autostrada hunedoreană ar putea fi încheiate până la finalul acestui an, înainte cu aproximativ patru luni de termenul de 28 februarie 2013, stabilit conform contractului.
Ce frumos: macara de 500 de tone care ridica tronsoane de 50 de tone
)
Numai un nepriceput,ca sa nu spun mai mult,poate crede ca o macara de 500 t poate ridica aceasta greutate in orice conditii.In functie de lungimea bratului,care este telescopic,si de unghiul facut fata de orizontala scade sarcina utila ridicata.Chestie de fizica!Si apoi nu este treaba noastra cu ce macara foloseste austriacul,pe banii lui,nu?