Mărci auto europene care se clatină sub criză

Articolul a fost vizualizat de 1,687 ori

Nimic nu a mers pentru industria auto europeană în acest an. Nici promoţiile, nici planurile financiare sau programele “Rabla” aplicate peste tot în Europa nu au reuşit să ridice comerţul cu automobile. 

masiniFrancezii au fost cei mai afectaţi în 2012. Renault este compania care din ianuarie până în noiembrie a scăzut cel mai mult dintre toate, în comparaţie cu aceeaşi perioadă de referinţă din 2011. Dacia şi Renault au scăzut cu 24,7% anul acesta. Grupul PSA – Peugeot şi Citroen – a picat şi el cu foarte multe procente – pierderi de 16% din volumele de vânzări.
Urmează GM (General Motors) cu Opel, Vauxhall (Opel UK) şi Chevrolet. Cele trei mărci ale americanilor au înregistrat pierderi cumulate de 13%. Imediat vin Fiat şi Ford, cu pierderi între 10% şi 12.8%. Deşi merge foarte bine şi vrea locul I la vânzări în toată lumea până-n 2016, Volkswagen a vândut numai 248.960 de unităţi, în scădere cu 2.5%.
Vânzările în cele 11 luni au scăzut în total cu 7.2%, la 11,7 milioane de maşini, înregistrând cel mai prost an din ultimii 19.

About Adrian Sălăgean