Castelul Corvinilor va fi promovat cu bani europeni

Articolul a fost vizualizat de 2,518 ori

Centrul European pentru Dezvoltare Rurală (CRED) şi Asociaţia “Moştenire Vie” a câştigat un proiect în valoare de aproape un milion de lei, care vizează creşterea numărului de vizitatori ai Castelului Corvinilor. Proiectul se va derula pe parcursul unui an şi include organizarea, pe durata a trei zile, a unui Festival al Virşlilor şi a unei alei a meşteşugarilor tradiţionali. Proiectul va fi mediatizat inclusiv prin intermediul “cruciaţilor”, voluntari care vor distribui materiale promoţionale surpriză.

Castelul Corvinilor are de acum un proiect amplu şi bănos pentru promovare

Proiectul “Castelul Corvinilor – Ieri şi azi – Leagănul unei comunităţi” este finanţat prin Programul Operaţional Regional şi are drept obiective creşterea circulaţiei turistice în Hunedoara, dezvoltarea turismului prin ansambluri de pachete specifice, promovarea imaginii Castelului Corvinilor, dar şi a virşlilor, care erau degustaţi odinioară în târgurile hunedorene. Banii necesari pentru derularea proiectului sunt asiguraţi, în proporţie de aproximativ 75 la sută (peste 792.000 lei) de FEDER (Fondul European pentru Dezvoltare Regională) şi bugetul naţional, restul fiind contribuţia proprie a beneficiarului.

Cele două organizaţii partenere şi-au propus ca, în perioada de implementare a proiectului şi la un an după finalizarea acestuia, numărul de turişti vizitatori ai Castelului Corvinilor să fie mai mare cu 15 la sută. De asemenea, cele două asociaţii estimează că, urmare a campaniei de promovare, 40.000 de turişti vor vizita cel mai mare castel medieval din sud-estul Europei. Pentru Festivalul Virşlilor, CRED şi Asociaţia “Moştenire Vie” estimează un număr de cel puţin 2.000 de vizitatori, iar pe parcursul derulării campaniei se aşteaptă la cel puţin 3.000 de conexiuni în reţelele sociale cu impact naţional. Asociaţiile partenere intenţionează chiar să măsoare gradul de satisfacţie al vizitatorilor, prin distribuirea de chestionare turiştilor care vin să viziteze Castelul Corvinilor. Printre cele mai importante activităţi incluse în proiect se numără festivalul medieval şi gastronomic al virşlilor, care va avea loc, cel mai probabil, în lunile mai sau iunie. Acesta cuprinde inclusiv petreceri, elemente culturale şi istorice, invitaţi speciali şi alte surprize.

Cel de-al doilea eveniment, “Aleea Gurmanzilor”, va include simpozionul “Virşlii – element de tradiţie gastronomică” şi nouă concursuri cu tematică gastronomică, de dans medieval, popular sau meşteşugărit. A treia activitate – “Aleea Meşteşugarilor” – va găzdui expoziţii de ceramică, fier, ţesături tradiţionale, ateliere de lucru, pictură, sculptură şi dogărit.

Un mezel de Ev Mediu face reclamă

Reprezentanţii Asociaţiei Nonprofit “Moştenire Vie” spun că, pe lângă ocupaţiile şi arta tradiţională, un rol important în promovarea castelului îl are şi produsul culinar care făcea pe vremuri deliciul târgoveţilor. Astfel, un document de secol XVII, realizat în timpul unui recensământ al vremii, menţionează diferite produse gastronomice, virşlii nefiind o inovaţie specific românească, ci mai degrabă rezultatul interferenţei rezultate în urma colonizării saşilor, în secolele al XII-lea, respectiv al XIII-lea. Acest mezel cu originile în Evul Mediu era vândut de micii comercianţi ambulanţi la bâlciuri, la târguri, la festinuri religioase sau la sărbători ale curţii princiare. „Aş fi fost bucuros ca acest proiect să se fi întâmplat în urmă cu 13 ani, când am venit eu aici şi când, în schema care mi s-a cerut pentru refuncţionalizarea Muzeului Castelului Corvinilor, am propus ideea reeditării pe viu a unor obiceiuri tradiţionale, a unor târguri de meşteşuguri şi multe alte lucruri, care pot să dea viaţă unui produs turistic atât de important cum este castelul de la Hunedoara”, afirmă Nicolae Cerişer, directorul Muzeului „Castelul Corvinilor”. Una dintre componentele cele mai importante ale proiectului vizează promovarea pe Internet a monumentului istoric medieval, printr-un portal web inovativ şi implementarea unor tehnologii de ultimă generaţie, interfaţă mobilă şi conexiuni la reţelele sociale, orientate spre atragerea tinerilor înspre explorarea istoriei, culturii şi tradiţiei locale hunedorene. În plus, voluntarii campaniei vor distribui materiale publicitare, atât în Hunedoara, cât şi în alte oraşe ale ţării.

About Ada Beraru