Promisiune: Hunedorenii vor putea ieşi din ţară pe autostradă din anul 2015

Articolul a fost vizualizat de 2,388 ori

Autostrada Nădlac – Sibiu va fi terminată în primăvara lui 2015, poate chiar mai devreme, a declarat, la finele săptămânii trecute, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova. 

Autostrada A1Citat de agenţiile de presă, oficialul a precizat că “Pot să vă spun că Nădlac – Sibiu, cu tronsoanele aflate în licitaţie şi cu cele aflate încă în construcţie, se va termina undeva în primăvara lui 2015 – asta ca să îmi iau toate marjele de siguranţă. Probabil că se va termina şi mai devreme, dar undeva în primăvara lui 2015 Nădlac – Sibiu se va termina. Ţineţi cont că mai sunt cinci tronsoane. Patru sunt în procedură de atribuire, pe Timişoara – Lugoj şi pe Lugoj – Deva, şi unul pe care există problema cu rezilierea, din cauza fraudelor, respectiv Nădlac – Arad lotul I, care va reintra în licitaţie. A fost făcut în proporţie de 30% de către Romstrade’’, a precizat Şova.

Potrivit acestuia, între Nădlac – Arad există două tronsoane, în cazul tronsonului I contractul cu Romstrade fiind reziliat, ca urmare a unor fraude, în timp ce lotul II este terminat. Tronsonul Arad – Timişoara este terminat în proporţie de 99% – se circulă pe el -, pe Timişoara – Lugoj tronsonul I este terminat, iar tronsonul II este în procedură de atribuire.
În cazul Lugoj – Deva sunt patru tronsoane – trei sunt în licitaţie, iar unul este terminat.

Pe Timişoara – Lugoj, lotul I este terminat, iar lotul II este în licitaţie. În ceea ce priveşte Deva – Orăştie – Sibiu, pe porţiunea Deva – Orăştie există două tronsoane, care se realizează cu fonduri ISPA şi vor fi terminate anul acesta.

“Pe Orăştie – Sibiu sunt patru tronsoane, însă aici avem cele mai mari probleme. Sunt două tronsoane – 3 şi 4 – unde s-au produs alunecări de teren, iar pe aceste alunecări de teren avem negocieri foarte dure în acest moment cu constructorii, care cer majorări. Însă, Comisia Europeană, anul trecut, a stabilit că aceste majorări nu sunt justificate. Deci, până la urmă, vom găsi o soluţie”, a subliniat ministrul.

Dacă România s-ar fi ţinut serios de construit autostrăzi, tronsonul Deva – Orăştie trebuia finalizat în anul 2010.

About Adrian Sălăgean